:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak ::

:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak Portal::
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Navigation
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» PPP new website..
Fri Sep 09, 2016 2:12 pm by Jay Amarda

» SELAMAT HARI PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN 2016
Tue Mar 08, 2016 8:38 pm by Jay Amarda

» Pegawai Perubatan di KK/K1M/KKIA
Sat Jan 09, 2016 10:37 pm by Jay Amarda

» MERRY CHRISMAT & HAPPY NEW YEAR 2016
Tue Dec 22, 2015 9:39 am by Jay Amarda

» PENGALAMAM DENGAN PERKHIDMATAN DOKTOR UDARA
Thu Dec 10, 2015 11:41 am by Jay Amarda

» Lastest Update and News for PPP
Thu Dec 10, 2015 8:03 am by Jay Amarda

» PPP BOLEH JADI PEGAWAI PERUBATAN
Sun Jul 19, 2015 8:21 pm by Aisyah98

» DEGREE FOR PPP. APA BIDANG YANG BERKAITAN
Sun Jul 19, 2015 8:18 pm by Aisyah98

» Visual Studio 2010 Free Download Full Version With Crack For Windows 7 64 Bit
Wed Mar 19, 2014 3:42 pm by maddprym

» perkembangan terkini naiktaraf KK Lubok Antu
Thu Oct 10, 2013 8:31 am by Roslan

» Helo...2013
Fri Jul 26, 2013 2:28 am by plus100lewishamiltonamat@

» FAIL MEJA UNTUK SEMUA
Sun Apr 07, 2013 4:02 pm by Amin zafri

» org baru...
Sat Feb 23, 2013 5:32 pm by arm S'h

» SURAT PEKELILING KETUA PENGARAH KESIHATAN MALAYSIA BIL.4/2009 PELAKSAAN PERKHIDMATAN KESIHATAN BERINTEGRASI(BERSEPADU)DI KLINIK KESIHATAN.
Sat Dec 08, 2012 2:02 pm by desmond edward

» PENDAFTARAN PERSATUAN PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN SARAWAK
Tue Nov 06, 2012 10:23 am by Roslan

» Facebook satu lagi cara Yahudi bergerak!!
Wed Oct 24, 2012 1:46 am by anak pisang

» canon EOS 450D
Wed Oct 24, 2012 1:40 am by anak pisang

» TB Drugs Protocol
Wed Oct 24, 2012 1:39 am by anak pisang

» WANITA DAKWA SAKIT KULIT ANGKARA UBAT HOSPITAL.
Wed Oct 24, 2012 1:37 am by anak pisang

» REFERENDUM: MENGKAJI DAN MENJENAMA SEMULA NAMA JAWATAN ‘PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN’ KEPADA SATU NAMA YANG LEBIH SIGNIFIKAN
Wed Oct 24, 2012 1:32 am by anak pisang

Similar topics
Affiliates














Follow us on Twitter


 



Share | 
 

 Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Royale Starex
New Forumer


Sagittarius Dragon
Posts : 49
Points : 70
Reputation : 1
Join date : 2010-01-13
Age : 40
Location : Sarawak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Mon Jan 18, 2010 12:27 pm

http://www.mma.org.my/Portals/0/proposal%20bayaran%20insentif%20tambahan%20utk%20doktor%20yg%20berhidmat%20di%20pendalaman.pdf

Boleh kita gunakan contoh seperti ini bagi memohon kenaikan elaun kritikal bagi PPP kumpulan sokongan dan PPP P&P.

PPP Sokongan - 10% kepada 15%

PPP P&P - 5% kepada 10%.

Janji ada bukti sokongan yang berkaitan.
Back to top Go down
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts : 705
Points : 750
Reputation : 8
Join date : 2009-06-21
Age : 34
Location : KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Mon Feb 22, 2010 9:24 pm

..mgkin boleh juak kali mun dilihat dari cara cdak meminta BIT ya..alasan dlm ya mcm serupa jak dgn apa yg dialami PPP..nampakya PPP pun layak juga dipertimbangkan..siap sebut pasal berjauhan dari kekasih pun ada juak...emmm "mudahnya bila melafazkan cinta..."..tp bila PPP nak tmpt yg baik pihak atasan nak tengok surat kawin plak...kdg2 PPP pun terpaksa meninggalkan semua yg ada di kota,metropolitan utk berkhidmat pada masyarakat...bukan cuma doktor saja yg perlu buat begitu..soo..kalo ikutkan..apa yg doktor dpt d ulu2..PPP pun layak juga..

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
apai bidah
Newbie Forumer
Newbie Forumer


Taurus Rat
Posts : 184
Points : 186
Reputation : 0
Join date : 2009-05-08
Age : 32
Location : Currently in Bintulu

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Tue Feb 23, 2010 11:13 am

sapalah kite kan......sekadar pembantu jak.............x ade keistemewaan langsung selalu jak kena buang kat tepi..........
Back to top Go down
http://WWW.GOOGLE.COM
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts : 705
Points : 750
Reputation : 8
Join date : 2009-06-21
Age : 34
Location : KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Wed Feb 24, 2010 8:32 am

kadang2 hak sebagai manusia biasa juga perlu dipertahankan..

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts : 1070
Points : 1189
Reputation : 0
Join date : 2009-07-14
Age : 32
Location : SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Wed Feb 24, 2010 9:18 am

saya rasa la, diorg Dr. tu x payah la nak dibayar 'mahal'/tinggi sgt bila bertugas di kawasan pedalaman sabah & sarawak.

sebab apa?

-- apa saja kemudahan yg ada kat klinik2 kwsn pedalaman ni?, paling3 pun yg canggih ada ECG machine & defribilator saja. kalo X-ray machine mana mungkin~ (slang indon).

wpun pun qualification tinggi, tapi bila u ditempatkan kat tempat ulu2 macam tu, all u can do just refer saja. bukan maksud 'refer' tu kerana kita x pandai Mx, tapi fasiliti x cukup atau pun fasiliti yg ada tu sgt primitif.

so, apa guna bayar eluan diorg mahal2 sedangkan kerjanya sama level ja bila kat ulu2/pedalaman. -- betul x? paling pun kerja diorg pun refer juga nanti~ (mcm kita ppp).

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts : 705
Points : 750
Reputation : 8
Join date : 2009-06-21
Age : 34
Location : KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Wed Feb 24, 2010 9:27 am

amai gak neh..alsan cdak jak ya..cuma ats nama doktor..jurusan profesional tak layak di ulu..bila ditempatkan di ulu nak imbuhan lebih plak..tak patut..lama2 ada juak cdak pegi nyabung ayam lak..

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts : 1070
Points : 1189
Reputation : 0
Join date : 2009-07-14
Age : 32
Location : SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Wed Feb 24, 2010 9:32 am

polzdscholzd wrote:
..mgkin boleh juak kali mun dilihat dari cara cdak meminta BIT ya..alasan dlm ya mcm serupa jak dgn apa yg dialami PPP..nampakya PPP pun layak juga dipertimbangkan..siap sebut pasal berjauhan dari kekasih pun ada juak...emmm "mudahnya bila melafazkan cinta..."..tp bila PPP nak tmpt yg baik pihak atasan nak tengok surat kawin plak...kdg2 PPP pun terpaksa meninggalkan semua yg ada di kota,metropolitan utk berkhidmat pada masyarakat...bukan cuma doktor saja yg perlu buat begitu..soo..kalo ikutkan..apa yg doktor dpt d ulu2..PPP pun layak juga..

that's y, kat berita pun ada mdh: "bukan negara kita kurang Dr., tapi ialah Dr. enggan berkhidmat di kawasan pedalaman."

jadi, kita2 ni la yg jadi mangsa keadaan.. terpaksa tinggalkan anak/isteri tersayang, mau balik jumpa family/mertua pun 2~3 kali setahun, (itu pun TANGGUNG SENDIRI!!) langsung x da kemudahan ukt kita rapatkan hubungan kekeluargaan selepas kita dihantar ke tempat jauh2 (jarak i dgn bini i lebih 1000km!!). <-- mcm ni ka nama nya 'jaga kebajikan staff'??

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts : 1070
Points : 1189
Reputation : 0
Join date : 2009-07-14
Age : 32
Location : SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Wed Feb 24, 2010 9:37 am

nya la, kumai cdak iya mayuh ka kerja ba ulu. lagi cdak iya ke nyadi tauke manok sabung kini~? laban balat mayuh duit.

ukai nya bisi pengawa berat ba klinik. landik2 maca ECG pan nda meh guna enti nadai ubat/perengka kena ngubat.

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts : 705
Points : 750
Reputation : 8
Join date : 2009-06-21
Age : 34
Location : KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Wed Feb 24, 2010 8:24 pm

..nn kawin baru kah parrr..ari nya madah dh ditinggal bini lbn nda uli transfer..cuma GIMIK aja pia..hehehe

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
budak_baik
New Forumer


Cancer Pig
Posts : 41
Points : 41
Reputation : 0
Join date : 2009-06-20
Age : 33
Location : utara sarawak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Thu Feb 25, 2010 9:58 pm

erm... brapa byk la MO yg keja d pedalaman ya? yg layak dapat ya tek... nak samakan dgn cikgu? adakah? brapa byk MO yg keja betol2 d pedalaman?

kat tempat aku tuk... poliklinik daerah pun x da MO... poliklinik bahagian 3 MO jak... masih byk yg kosong...

kat sekolah area klinik ku tuk... memang dapat elaun RM1500 la sekolah ya... cuma GB dan guru PRA sekolah jak bukan gred 41.... cikgu yg lain semua gred 41....
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts : 1070
Points : 1189
Reputation : 0
Join date : 2009-07-14
Age : 32
Location : SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Fri Feb 26, 2010 8:36 am

polzdscholzd wrote:
..nn kawin baru kah parrr..ari nya madah dh ditinggal bini lbn nda uli transfer..cuma GIMIK aja pia..hehehe

parr~ nya cerita 2 tahun lalu parr~ siapa nda pedis hati enti polisi kitai tok memusnahkan rumahtangga org?? uji enti family nuan digaga kenya, nama asai nuan? kumai cdak iya nyamai2 sarak kini??

enti sekali tok transfer ku agik jauh2 ngau bini, cgik cabut ku parr~ see u at petronas parr~ (enti)

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts : 1070
Points : 1189
Reputation : 0
Join date : 2009-07-14
Age : 32
Location : SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Fri Feb 26, 2010 8:47 am

mie: betul mdh ko ya, kat seluruh lawas tok eh~ cuma 3 org ja MO 'yg sudi' kerja ctok. (hospital+poliklinik). 2 org local, 1 kontrak dari pakistan (mun nda silap).

--- baru 'daerah' suda x sudi nak dtg kerja, apa lagi 'ulu'?? jauh panggang dari BBQ~
--> da la ada hati mau minta elaun mahal2.. manja!! x mau kerja quit ja ba!!

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts : 705
Points : 750
Reputation : 8
Join date : 2009-06-21
Age : 34
Location : KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Fri Feb 26, 2010 10:01 am

Rie wrote:
polzdscholzd wrote:
..nn kawin baru kah parrr..ari nya madah dh ditinggal bini lbn nda uli transfer..cuma GIMIK aja pia..hehehe

parr~ nya cerita 2 tahun lalu parr~ siapa nda pedis hati enti polisi kitai tok memusnahkan rumahtangga org?? uji enti family nuan digaga kenya, nama asai nuan? kumai cdak iya nyamai2 sarak kini??

enti sekali tok transfer ku agik jauh2 ngau bini, cgik cabut ku parr~ see u at petronas parr~ (enti)

pia parrr...kasih ko d..nyameh management kitai tok..

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
budak_baik
New Forumer


Cancer Pig
Posts : 41
Points : 41
Reputation : 0
Join date : 2009-06-20
Age : 33
Location : utara sarawak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Fri Feb 26, 2010 10:16 am

rie: nang bena... tapi menurut presiden MMA x da masalah MO.. just masalah penempatan... mun mcm ya knk kat bandar pun memang kurang MO? mun stakat daerah (poliklinik) blom la pedalaman gilak...poliklinik Bintulu yg tgh2 bandar pun masih ada 5 kekosongan MO (mun x silap ku)... ada brapa MO d seluruh Malaysia tuk yg kerja d tempat yg layak mendapat elaun RM1500 ya?
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts : 1070
Points : 1189
Reputation : 0
Join date : 2009-07-14
Age : 32
Location : SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Fri Feb 26, 2010 2:02 pm

kurang penempatan konon, sabah/sarawak sini la yg paling memerlukan MO. mcm2 alasan la x mau dtg ctok, cakap ja 'x sudi' dtg ctok, senang cerita. x payah nak mcm2 alasan.

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts : 705
Points : 750
Reputation : 8
Join date : 2009-06-21
Age : 34
Location : KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Fri Feb 26, 2010 9:49 pm

takut kena baham bujang senang kine..ka kerja nyamai jak cdak..gaji ka meh minta besai..

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.   Today at 7:39 pm

Back to top Go down
 
Proposal BIT Doktor. PPP pun Boleh Buat perkara sebegini untuk Elaun Kritikal.
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Bid Offerings / Proposal
» Spitzer Cycle 6 programms
» Joint Venture Documentary Requirement
» Foreign chambers back government on solicited proposals for PPP
» Failure to indicate description, brand name and country of Origin in a Bid proposal

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak :: :: General Forum :: Perbincangan Permasalahan-
Jump to: