:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak ::

:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak Portal::
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Navigation
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» Visual Studio 2010 Free Download Full Version With Crack For Windows 7 64 Bit
Wed Mar 19, 2014 3:42 pm by maddprym

» perkembangan terkini naiktaraf KK Lubok Antu
Thu Oct 10, 2013 8:31 am by Roslan

» Pendaftaran Semula
Thu Oct 10, 2013 8:30 am by Roslan

» Helo...2013
Fri Jul 26, 2013 2:28 am by plus100lewishamiltonamat@

» FAIL MEJA UNTUK SEMUA
Sun Apr 07, 2013 4:02 pm by Amin zafri

» org baru...
Sat Feb 23, 2013 5:32 pm by arm S'h

» SURAT PEKELILING KETUA PENGARAH KESIHATAN MALAYSIA BIL.4/2009 PELAKSAAN PERKHIDMATAN KESIHATAN BERINTEGRASI(BERSEPADU)DI KLINIK KESIHATAN.
Sat Dec 08, 2012 2:02 pm by desmond edward

» PENDAFTARAN PERSATUAN PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN SARAWAK
Tue Nov 06, 2012 10:23 am by Roslan

» Facebook satu lagi cara Yahudi bergerak!!
Wed Oct 24, 2012 1:46 am by anak pisang

» canon EOS 450D
Wed Oct 24, 2012 1:40 am by anak pisang

» TB Drugs Protocol
Wed Oct 24, 2012 1:39 am by anak pisang

» WANITA DAKWA SAKIT KULIT ANGKARA UBAT HOSPITAL.
Wed Oct 24, 2012 1:37 am by anak pisang

» REFERENDUM: MENGKAJI DAN MENJENAMA SEMULA NAMA JAWATAN ‘PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN’ KEPADA SATU NAMA YANG LEBIH SIGNIFIKAN
Wed Oct 24, 2012 1:32 am by anak pisang

» Peluang Terbaik Untuk Menjana Pendapatan PASIF Setiap Hari Secara Online.
Wed Aug 01, 2012 3:23 pm by ASBN

» Adakah Pelatih swasta akan mendapat post di kerajaan pada suatu hari nanti?
Sun Apr 29, 2012 7:51 pm by Deressa

» CADANGAN HARI PEMBANTU PERUBATAN 10 MAC ( HARIAN METRO 11 MAC 2012 )
Mon Apr 09, 2012 4:32 pm by wreig

» Proton Saga Baru
Tue Mar 06, 2012 6:02 am by eagle eye

» Top Up Degree In Health Practive For AMO 8-11/04/2011
Fri Mar 02, 2012 3:28 pm by polzdscholzd

» New Look Of Our Portal
Fri Mar 02, 2012 3:24 pm by polzdscholzd

» CARA MEMASAK RENDANG DAGING/AYAM
Wed Feb 15, 2012 7:29 pm by anak pisang

Similar topics
  • » senyum kambing utusan malaysia
  • » Sabah, Malaysia
  • » Apakah 1 malaysia menurut kamu?
  • » Askar Malaysia Yg Paling Berani!
  • » mantera perubatan tradisional
  • » pesara KWSP percuma perubatan
  • » Anda Malaysia? Auda Brunei?
  • » Rasuah di Malaysia
  • » Big Mac Index - Kalau nak tahu betapa miskinnya hidup di Malaysia
  • » SAPP: Malaysia Agreement enforceable in court of law
  • Affiliates














    Follow us on Twitter


     


    Share | 
     

     Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia

    View previous topic View next topic Go down 
    Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
    AuthorMessage
    polzdscholzd
    VVIP Forumer
    VVIP Forumer


    Gemini Dog
    Posts: 705
    Points: 750
    Reputation: 8
    Join date: 2009-06-21
    Age: 32
    Location: KeNyAlAnG EaRtH

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Sat Mar 06, 2010 8:44 am

    satu petanda yg agak baik buat PPP..

    _________________
    Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
    Back to top Go down
    tazdevilz350
    New Forumer


    Leo Dog
    Posts: 8
    Points: 8
    Reputation: 1
    Join date: 2010-02-03
    Age: 32
    Location: SARAWAK

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Wed Mar 10, 2010 11:22 am

    bagus2 la tu..bertambah lagi la kemudahan utk PPP memajukan diri..tapi dari segi kebajikan PPP ni tak pernah nak org atas tu tahu..bukalah mata,bukalah minda..kalau mereka yg depan mata anak bini dipisahkan,baru tahu apa tg tgh mintak perpindahan/transfer utk kerja sama2 dgn bini rasa..bkn apa,semua ni utk mengurangkan perbelanjaan..berjimat,gaji PPP besar tak palah..ni cukup2 jak..kalau tak berjimat,mcm mana nak mkn,smbung study?asyik2 nak berhutang..sampai pencen pun utang tak abis..pengurusan kemanusiaan pun d perlukan tuan..
    Back to top Go down
    polzdscholzd
    VVIP Forumer
    VVIP Forumer


    Gemini Dog
    Posts: 705
    Points: 750
    Reputation: 8
    Join date: 2009-06-21
    Age: 32
    Location: KeNyAlAnG EaRtH

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Wed Mar 10, 2010 7:56 pm

    tul juga tu..

    _________________
    Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
    Back to top Go down
    Fira
    New Forumer


    Cancer Buffalo
    Posts: 14
    Points: 12
    Reputation: 0
    Join date: 2009-10-12
    Age: 29
    Location: KCH

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Wed Mar 10, 2010 11:31 pm

    1. Uniform PPP

    Jawatankuasa Perkembangan Profesion yang bermesyuarat pada 19 - 20 Nov 2009 di Impian Morib, Selangor telah menerima cadangan rekabentuk pakaian seragam PPP wanita berdasarkan spesifikasi berikut :-

    a. Kolar cekak musang, b. Berlengan panjang, c. Bertudung bagi mereka yang ingin memakainya (warna mengikut gred), d. Baju labuh hingga ke paras 1/3 peha, e. Seluar hitam, f. 2 poket sisipan dalam.

    uniform PPP wanita yang tertera di atas masih dalam perbincangan lagi kah?atau telah di putuskan?
    Back to top Go down
    Deressa
    Moderator
    Moderator


    Cancer Rat
    Posts: 1070
    Points: 1189
    Reputation: 0
    Join date: 2009-07-14
    Age: 30
    Location: SGH

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Thu Mar 11, 2010 7:58 am

    Fira wrote:
    1. Uniform PPP

    Jawatankuasa Perkembangan Profesion yang bermesyuarat pada 19 - 20 Nov 2009 di Impian Morib, Selangor telah menerima cadangan rekabentuk pakaian seragam PPP wanita berdasarkan spesifikasi berikut :-

    a. Kolar cekak musang, b. Berlengan panjang, c. Bertudung bagi mereka yang ingin memakainya (warna mengikut gred), d. Baju labuh hingga ke paras 1/3 peha, e. Seluar hitam, f. 2 poket sisipan dalam.

    uniform PPP wanita yang tertera di atas masih dalam perbincangan lagi kah?atau telah di putuskan?

    ada cth pic x cik adik ku~?

    _________________
    がりえ しあ
    Back to top Go down
    amai apey
    New Forumer


    Posts: 13
    Points: 13
    Reputation: 1
    Join date: 2010-03-11
    Location: Hosp Marudi

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Thu Mar 11, 2010 5:17 pm

    Anang tusah ati kaban, diatu bisi pppp (p-ke siti nyak induk) ulih meh jadi ilak.
    Back to top Go down
    Fira
    New Forumer


    Cancer Buffalo
    Posts: 14
    Points: 12
    Reputation: 0
    Join date: 2009-10-12
    Age: 29
    Location: KCH

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Thu Mar 11, 2010 6:52 pm

    ada cth pic x cik adik ku~?

    nadai...kan baca di 1st page ya bah..tentnag baju uniform...ya yang mek nanyak ya..benar kah..kelak macam ya baju PPP wanita... Smile
    Back to top Go down
    polzdscholzd
    VVIP Forumer
    VVIP Forumer


    Gemini Dog
    Posts: 705
    Points: 750
    Reputation: 8
    Join date: 2009-06-21
    Age: 32
    Location: KeNyAlAnG EaRtH

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Thu Mar 11, 2010 9:31 pm

    agik belum muktamad kali kwn..

    _________________
    Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
    Back to top Go down
    Amin zafri
    User Forumer
    User Forumer


    Leo Cat
    Posts: 57
    Points: 60
    Reputation: 0
    Join date: 2009-12-30
    Age: 39
    Location: Taiping, Perak

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Thu Mar 11, 2010 10:49 pm

    Salam 1 Malaysia,

    Gambar lakar tu ada, nanti saya forward kepada Admin untuk upload.
    Back to top Go down
    Amin zafri
    User Forumer
    User Forumer


    Leo Cat
    Posts: 57
    Points: 60
    Reputation: 0
    Join date: 2009-12-30
    Age: 39
    Location: Taiping, Perak

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Thu Mar 11, 2010 11:10 pm

    Salam 1 Malaysia,

    Sekadar makluman....

    Saya telah memohon untuk bertukar tempat amalan dari Lembaga Pembantu Perubatan ke Klinik Kesihatan Putrajaya. Keputusan ini dibuat atas kepentingan masa depan saya dan profesion. Saya tidak pernah bertugas di bahagian Kesihatan Awam (KA), jadi saya perlu mengambil tindakan untuk menimba ilmu sebanyak mungkin di KA. Saya berharap agar warga PPP di Sarawak mendoakan supaya tuhan memberi kemudahan kepada saya dalam melaksanakan tugas baru ini. Saya masih ada 25 tahun lagi tempoh berkhidmat. Pengajian saya diperingkat ijazah akan berakhir pada Oktober 2010 jadi sebelum saya berada di kedudukan yang lebih besar tanggungjawabnya, saya perlu bersiap sedia sekarang.

    Rata-rata kekawan dan sahabat saya merasa amat dukacita dengan keputusan saya tetapi setelah diberi penjelasan, mereka merasa ia satu keputusan yang tepat yang tidak mungkin dapat dibuat oleh sesetengah pihak setelah berada di zon yang cukup selesa. Saya mengalas harapan semua PPP. Tn. Hj. Hassan bin Hj. Ahmad (mantan Ketua Profesion Penolong Pegawai Perubatan) telah memesan kepada saya agar menjaga dan sayangilah profesion ini. Justeru, saya memerlukan sokongan semua PPP khususnya tuan/puan.

    Walaubagaimanapun, kedudukan saya sebagai Setiausaha PPPM tidak terjejas. Saya akan sentiasa mengambil inisiatif untuk membangunkan profesion. Jika ada sebarang maklumat yang boleh dikongsi, saya akan salurkan kepada tuan/puan. Terdekat ini, saya sedang mengupul maklumat PPP yang telah memiliki ijazah dan yang sedang mengikuti pengajian ijazah. Perancangan saya, dengan maklumat ini, saya akan mengemukakan cadangan unjuran perjawatan U41/42 kepada Bahagian Sumber Manusia agar pengwujudan jawatan gred ini akan lebih agresif.

    Doakan untuk kejayaan saya khususnya profesion.
    Back to top Go down
    Deressa
    Moderator
    Moderator


    Cancer Rat
    Posts: 1070
    Points: 1189
    Reputation: 0
    Join date: 2009-07-14
    Age: 30
    Location: SGH

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Fri Mar 12, 2010 3:14 pm

    ha ha~ betul tuan, biarlah kita kerja dgn apa yg kita training for.

    klinikal juga penting kalau nak sambung belajar kan?

    _________________
    がりえ しあ
    Back to top Go down
    polzdscholzd
    VVIP Forumer
    VVIP Forumer


    Gemini Dog
    Posts: 705
    Points: 750
    Reputation: 8
    Join date: 2009-06-21
    Age: 32
    Location: KeNyAlAnG EaRtH

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Fri Mar 12, 2010 9:32 pm

    perjuangan PPP masih belum selesai dan kita masih perlu tetap bekerjasama memajukan profesion kita agar ia setanding dgn profesion yg lain di peringkat yg di pandang mulia dan ternama..takkan org asyik kenal Nurse dgn Doktor je..tul tak bg yg pandai berfikir??

    _________________
    Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
    Back to top Go down
    simon blun
    Moderator
    Moderator


    Aquarius Rat
    Posts: 173
    Points: 294
    Reputation: 11
    Join date: 2009-05-04
    Age: 55
    Location: Hospital Umum Sarawak

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Sat Mar 13, 2010 5:47 pm

    Tuan telah membuat keputusan tetapi kami berharap sangat tuan masih di Lembaga sebab hanya tuan saja yang sering kali berurusan dan memberi berita terkini tentang profession yang kita sayangi kepada PPP di seluruh Negeri Sarawak. Tuan ada lah pemimpin untuk PPP di masa depan sebab tuan ambil berat terhadap profession kita macam Tn. Haji Hassan Ahmad.
    Saya sungguh bertuah sebab memperkenalkan Tuan kepada Portal ini semasa di Lembaga tempoh hari. Banyak informasi yang sangat berguna kepada kami di salurkan oleh tuan.
    Kami seluruh warga PPP Sarawak tetap menyokong apa jua tindakan dan keputusan tuan. I will and always treasured the friendship forever.
    Back to top Go down
    Deressa
    Moderator
    Moderator


    Cancer Rat
    Posts: 1070
    Points: 1189
    Reputation: 0
    Join date: 2009-07-14
    Age: 30
    Location: SGH

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Sat Mar 13, 2010 8:51 pm

    cheers

    _________________
    がりえ しあ
    Back to top Go down
    Amin zafri
    User Forumer
    User Forumer


    Leo Cat
    Posts: 57
    Points: 60
    Reputation: 0
    Join date: 2009-12-30
    Age: 39
    Location: Taiping, Perak

    Health Status
    Health Points: 1

    PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Sun Mar 14, 2010 3:05 am

    Salam,

    Terima kasih kepada rakan2 yang memberi semangat. Hmmm... jam didinding baru 2.54 pagi (14.3.2010). Saya sekarng sedang sibuk menyemak maklumat yang saya edarkan ke seluruh Malaysia iaitu Maklumat Penolong Pegawai Perubatan Yang Sedang Mengikuti Atau Telah Tamat Pengajian Peringkat Ijazah Sarjana Muda. Saya mula semak dan key-in jam 9.30 malam tadi (13.3.2010). Buat masa ini suku (200) telah siap manakala ada lebih 600 lagi borang belum disentuh. Rehat sekejap dengan melayari portal PPP Sarawak. Setakat ini kurang 20 maklumat PPP Sarawak yang saya telah semak, yang lain belum sempat saya semak. Saya perlukan bantuan tuan-tuan untuk meminta PPP di bawah ini kemukakan no. K/P kerana borang yang mereka fakkan tidak jelas :

    1) Yiu Kim Beng (KK Lubok Antu) K/P :
    2) Aubrey Sherrod (KK Lubok Antu) K/P :
    3) Steve Ray Shak Lui (KK Batang Ai) K/P :
    *Check nama betul atau tidak.

    Kalau sesiapa tidak tahu yang saya sedang mengumpul maklumat ini sila hubungi JKNS.

    Ok, saya sambung kerja semula.
    Back to top Go down
     

    Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia

    View previous topic View next topic Back to top 
    Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

     Similar topics

    -
    » pelajar malaysia kurang standard di indonesia
    » Bolehkah rakyat malaysia menang 100m?
    » sekolah 1 malaysia
    » Misteri PM Malaysia ke-7 dan Presiden Indonesia ke-7
    » Sabah vs Malaysia

    Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
    :: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak :: ::  :: -