:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak ::

:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak Portal::
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Navigation
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» {Ativador Windows 7 - Todas As Vers
Thu Apr 10, 2014 8:36 am by maddprym

» Gta San Andreas Model Folder Free Download
Thu Apr 10, 2014 4:21 am by petrdwel

» Free Nudist Videos - Naturist Teen
Thu Apr 10, 2014 1:49 am by petrdwel

» Debbie Does Dallas.rar-adds
Sat Apr 05, 2014 7:37 pm by maddprym

» Crack No Cd Yo Presidente
Sat Apr 05, 2014 6:23 am by maddprym

» MULTI PTC MathCAD V15 M010 V15 64 Bit.rar
Sat Apr 05, 2014 12:51 am by maddprym

» MULTI PTC MathCAD V15 M010 V15 64 Bit.rar
Sat Apr 05, 2014 12:49 am by maddprym

» Yasmina Khadra, Ebook Collection.rar
Fri Apr 04, 2014 8:55 pm by petrdwel

» Guelewar Film Senegalais-adds
Fri Apr 04, 2014 8:04 am by petrdwel

» District B13 ( Full Download )
Wed Apr 02, 2014 5:26 pm by petrdwel

» Realtek Rl8201 Clcp.rar
Tue Apr 01, 2014 3:27 pm by maddprym

» Conservation Of Leather And Related Materials (Repost).iso
Sat Mar 29, 2014 11:35 am by maddprym

» Diary Of Samuel Pepys, Volume 1
Sat Mar 22, 2014 12:42 am by maddprym

» Diary Of Samuel Pepys, Volume 1
Sat Mar 22, 2014 12:40 am by maddprym

» Diary Of Samuel Pepys, Volume 1
Sat Mar 22, 2014 12:39 am by maddprym

» Bird Sense: What It's Like To Be A Bird
Fri Mar 21, 2014 3:47 pm by petrdwel

» Visual Studio 2010 Free Download Full Version With Crack For Windows 7 64 Bit
Wed Mar 19, 2014 3:42 pm by maddprym

» Young Indian Sex Video .peperonity
Tue Mar 11, 2014 9:04 pm by petrdwel

» Www Pakistani Sexy Nanga Mujra Wapdam Com.
Tue Mar 11, 2014 5:32 pm by petrdwel

» [FS2004] - [FSX] - LatinVFR - Santiago SCEL [RIP] (Scenery)
Mon Mar 10, 2014 8:07 am by petrdwel

Affiliates














Follow us on Twitter


 


Share | 
 

 Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts: 705
Points: 750
Reputation: 8
Join date: 2009-06-21
Age: 32
Location: KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Sat Mar 06, 2010 8:44 am

satu petanda yg agak baik buat PPP..

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
tazdevilz350
New Forumer


Leo Dog
Posts: 8
Points: 8
Reputation: 1
Join date: 2010-02-03
Age: 32
Location: SARAWAK

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Wed Mar 10, 2010 11:22 am

bagus2 la tu..bertambah lagi la kemudahan utk PPP memajukan diri..tapi dari segi kebajikan PPP ni tak pernah nak org atas tu tahu..bukalah mata,bukalah minda..kalau mereka yg depan mata anak bini dipisahkan,baru tahu apa tg tgh mintak perpindahan/transfer utk kerja sama2 dgn bini rasa..bkn apa,semua ni utk mengurangkan perbelanjaan..berjimat,gaji PPP besar tak palah..ni cukup2 jak..kalau tak berjimat,mcm mana nak mkn,smbung study?asyik2 nak berhutang..sampai pencen pun utang tak abis..pengurusan kemanusiaan pun d perlukan tuan..
Back to top Go down
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts: 705
Points: 750
Reputation: 8
Join date: 2009-06-21
Age: 32
Location: KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Wed Mar 10, 2010 7:56 pm

tul juga tu..

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
Fira
New Forumer


Cancer Buffalo
Posts: 14
Points: 12
Reputation: 0
Join date: 2009-10-12
Age: 29
Location: KCH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Wed Mar 10, 2010 11:31 pm

1. Uniform PPP

Jawatankuasa Perkembangan Profesion yang bermesyuarat pada 19 - 20 Nov 2009 di Impian Morib, Selangor telah menerima cadangan rekabentuk pakaian seragam PPP wanita berdasarkan spesifikasi berikut :-

a. Kolar cekak musang, b. Berlengan panjang, c. Bertudung bagi mereka yang ingin memakainya (warna mengikut gred), d. Baju labuh hingga ke paras 1/3 peha, e. Seluar hitam, f. 2 poket sisipan dalam.

uniform PPP wanita yang tertera di atas masih dalam perbincangan lagi kah?atau telah di putuskan?
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts: 1070
Points: 1189
Reputation: 0
Join date: 2009-07-14
Age: 30
Location: SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Thu Mar 11, 2010 7:58 am

Fira wrote:
1. Uniform PPP

Jawatankuasa Perkembangan Profesion yang bermesyuarat pada 19 - 20 Nov 2009 di Impian Morib, Selangor telah menerima cadangan rekabentuk pakaian seragam PPP wanita berdasarkan spesifikasi berikut :-

a. Kolar cekak musang, b. Berlengan panjang, c. Bertudung bagi mereka yang ingin memakainya (warna mengikut gred), d. Baju labuh hingga ke paras 1/3 peha, e. Seluar hitam, f. 2 poket sisipan dalam.

uniform PPP wanita yang tertera di atas masih dalam perbincangan lagi kah?atau telah di putuskan?

ada cth pic x cik adik ku~?

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
amai apey
New Forumer


Posts: 13
Points: 13
Reputation: 1
Join date: 2010-03-11
Location: Hosp Marudi

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Thu Mar 11, 2010 5:17 pm

Anang tusah ati kaban, diatu bisi pppp (p-ke siti nyak induk) ulih meh jadi ilak.
Back to top Go down
Fira
New Forumer


Cancer Buffalo
Posts: 14
Points: 12
Reputation: 0
Join date: 2009-10-12
Age: 29
Location: KCH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Thu Mar 11, 2010 6:52 pm

ada cth pic x cik adik ku~?

nadai...kan baca di 1st page ya bah..tentnag baju uniform...ya yang mek nanyak ya..benar kah..kelak macam ya baju PPP wanita... Smile
Back to top Go down
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts: 705
Points: 750
Reputation: 8
Join date: 2009-06-21
Age: 32
Location: KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Thu Mar 11, 2010 9:31 pm

agik belum muktamad kali kwn..

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
Amin zafri
User Forumer
User Forumer


Leo Cat
Posts: 57
Points: 60
Reputation: 0
Join date: 2009-12-30
Age: 39
Location: Taiping, Perak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Thu Mar 11, 2010 10:49 pm

Salam 1 Malaysia,

Gambar lakar tu ada, nanti saya forward kepada Admin untuk upload.
Back to top Go down
Amin zafri
User Forumer
User Forumer


Leo Cat
Posts: 57
Points: 60
Reputation: 0
Join date: 2009-12-30
Age: 39
Location: Taiping, Perak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Thu Mar 11, 2010 11:10 pm

Salam 1 Malaysia,

Sekadar makluman....

Saya telah memohon untuk bertukar tempat amalan dari Lembaga Pembantu Perubatan ke Klinik Kesihatan Putrajaya. Keputusan ini dibuat atas kepentingan masa depan saya dan profesion. Saya tidak pernah bertugas di bahagian Kesihatan Awam (KA), jadi saya perlu mengambil tindakan untuk menimba ilmu sebanyak mungkin di KA. Saya berharap agar warga PPP di Sarawak mendoakan supaya tuhan memberi kemudahan kepada saya dalam melaksanakan tugas baru ini. Saya masih ada 25 tahun lagi tempoh berkhidmat. Pengajian saya diperingkat ijazah akan berakhir pada Oktober 2010 jadi sebelum saya berada di kedudukan yang lebih besar tanggungjawabnya, saya perlu bersiap sedia sekarang.

Rata-rata kekawan dan sahabat saya merasa amat dukacita dengan keputusan saya tetapi setelah diberi penjelasan, mereka merasa ia satu keputusan yang tepat yang tidak mungkin dapat dibuat oleh sesetengah pihak setelah berada di zon yang cukup selesa. Saya mengalas harapan semua PPP. Tn. Hj. Hassan bin Hj. Ahmad (mantan Ketua Profesion Penolong Pegawai Perubatan) telah memesan kepada saya agar menjaga dan sayangilah profesion ini. Justeru, saya memerlukan sokongan semua PPP khususnya tuan/puan.

Walaubagaimanapun, kedudukan saya sebagai Setiausaha PPPM tidak terjejas. Saya akan sentiasa mengambil inisiatif untuk membangunkan profesion. Jika ada sebarang maklumat yang boleh dikongsi, saya akan salurkan kepada tuan/puan. Terdekat ini, saya sedang mengupul maklumat PPP yang telah memiliki ijazah dan yang sedang mengikuti pengajian ijazah. Perancangan saya, dengan maklumat ini, saya akan mengemukakan cadangan unjuran perjawatan U41/42 kepada Bahagian Sumber Manusia agar pengwujudan jawatan gred ini akan lebih agresif.

Doakan untuk kejayaan saya khususnya profesion.
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts: 1070
Points: 1189
Reputation: 0
Join date: 2009-07-14
Age: 30
Location: SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Fri Mar 12, 2010 3:14 pm

ha ha~ betul tuan, biarlah kita kerja dgn apa yg kita training for.

klinikal juga penting kalau nak sambung belajar kan?

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts: 705
Points: 750
Reputation: 8
Join date: 2009-06-21
Age: 32
Location: KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Fri Mar 12, 2010 9:32 pm

perjuangan PPP masih belum selesai dan kita masih perlu tetap bekerjasama memajukan profesion kita agar ia setanding dgn profesion yg lain di peringkat yg di pandang mulia dan ternama..takkan org asyik kenal Nurse dgn Doktor je..tul tak bg yg pandai berfikir??

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
simon blun
Moderator
Moderator


Aquarius Rat
Posts: 173
Points: 294
Reputation: 11
Join date: 2009-05-04
Age: 54
Location: Hospital Umum Sarawak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Sat Mar 13, 2010 5:47 pm

Tuan telah membuat keputusan tetapi kami berharap sangat tuan masih di Lembaga sebab hanya tuan saja yang sering kali berurusan dan memberi berita terkini tentang profession yang kita sayangi kepada PPP di seluruh Negeri Sarawak. Tuan ada lah pemimpin untuk PPP di masa depan sebab tuan ambil berat terhadap profession kita macam Tn. Haji Hassan Ahmad.
Saya sungguh bertuah sebab memperkenalkan Tuan kepada Portal ini semasa di Lembaga tempoh hari. Banyak informasi yang sangat berguna kepada kami di salurkan oleh tuan.
Kami seluruh warga PPP Sarawak tetap menyokong apa jua tindakan dan keputusan tuan. I will and always treasured the friendship forever.
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts: 1070
Points: 1189
Reputation: 0
Join date: 2009-07-14
Age: 30
Location: SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Sat Mar 13, 2010 8:51 pm

cheers

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
Amin zafri
User Forumer
User Forumer


Leo Cat
Posts: 57
Points: 60
Reputation: 0
Join date: 2009-12-30
Age: 39
Location: Taiping, Perak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia   Sun Mar 14, 2010 3:05 am

Salam,

Terima kasih kepada rakan2 yang memberi semangat. Hmmm... jam didinding baru 2.54 pagi (14.3.2010). Saya sekarng sedang sibuk menyemak maklumat yang saya edarkan ke seluruh Malaysia iaitu Maklumat Penolong Pegawai Perubatan Yang Sedang Mengikuti Atau Telah Tamat Pengajian Peringkat Ijazah Sarjana Muda. Saya mula semak dan key-in jam 9.30 malam tadi (13.3.2010). Buat masa ini suku (200) telah siap manakala ada lebih 600 lagi borang belum disentuh. Rehat sekejap dengan melayari portal PPP Sarawak. Setakat ini kurang 20 maklumat PPP Sarawak yang saya telah semak, yang lain belum sempat saya semak. Saya perlukan bantuan tuan-tuan untuk meminta PPP di bawah ini kemukakan no. K/P kerana borang yang mereka fakkan tidak jelas :

1) Yiu Kim Beng (KK Lubok Antu) K/P :
2) Aubrey Sherrod (KK Lubok Antu) K/P :
3) Steve Ray Shak Lui (KK Batang Ai) K/P :
*Check nama betul atau tidak.

Kalau sesiapa tidak tahu yang saya sedang mengumpul maklumat ini sila hubungi JKNS.

Ok, saya sambung kerja semula.
Back to top Go down
 

Berita daripada Setiausaha Kehormat Persatuan Pembantu Perubatan Malaysia

View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak :: ::  :: -