:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak ::

:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak Portal::
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Navigation
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» PPP new website..
Fri Sep 09, 2016 2:12 pm by Jay Amarda

» SELAMAT HARI PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN 2016
Tue Mar 08, 2016 8:38 pm by Jay Amarda

» Pegawai Perubatan di KK/K1M/KKIA
Sat Jan 09, 2016 10:37 pm by Jay Amarda

» MERRY CHRISMAT & HAPPY NEW YEAR 2016
Tue Dec 22, 2015 9:39 am by Jay Amarda

» PENGALAMAM DENGAN PERKHIDMATAN DOKTOR UDARA
Thu Dec 10, 2015 11:41 am by Jay Amarda

» Lastest Update and News for PPP
Thu Dec 10, 2015 8:03 am by Jay Amarda

» PPP BOLEH JADI PEGAWAI PERUBATAN
Sun Jul 19, 2015 8:21 pm by Aisyah98

» DEGREE FOR PPP. APA BIDANG YANG BERKAITAN
Sun Jul 19, 2015 8:18 pm by Aisyah98

» Visual Studio 2010 Free Download Full Version With Crack For Windows 7 64 Bit
Wed Mar 19, 2014 3:42 pm by maddprym

» perkembangan terkini naiktaraf KK Lubok Antu
Thu Oct 10, 2013 8:31 am by Roslan

» Helo...2013
Fri Jul 26, 2013 2:28 am by plus100lewishamiltonamat@

» FAIL MEJA UNTUK SEMUA
Sun Apr 07, 2013 4:02 pm by Amin zafri

» org baru...
Sat Feb 23, 2013 5:32 pm by arm S'h

» SURAT PEKELILING KETUA PENGARAH KESIHATAN MALAYSIA BIL.4/2009 PELAKSAAN PERKHIDMATAN KESIHATAN BERINTEGRASI(BERSEPADU)DI KLINIK KESIHATAN.
Sat Dec 08, 2012 2:02 pm by desmond edward

» PENDAFTARAN PERSATUAN PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN SARAWAK
Tue Nov 06, 2012 10:23 am by Roslan

» Facebook satu lagi cara Yahudi bergerak!!
Wed Oct 24, 2012 1:46 am by anak pisang

» canon EOS 450D
Wed Oct 24, 2012 1:40 am by anak pisang

» TB Drugs Protocol
Wed Oct 24, 2012 1:39 am by anak pisang

» WANITA DAKWA SAKIT KULIT ANGKARA UBAT HOSPITAL.
Wed Oct 24, 2012 1:37 am by anak pisang

» REFERENDUM: MENGKAJI DAN MENJENAMA SEMULA NAMA JAWATAN ‘PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN’ KEPADA SATU NAMA YANG LEBIH SIGNIFIKAN
Wed Oct 24, 2012 1:32 am by anak pisang

Similar topics
Affiliates














Follow us on Twitter


 



Share | 
 

 INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Nick
Moderator
Moderator


Libra Rooster
Posts : 766
Points : 856
Reputation : 8
Join date : 2009-05-07
Age : 35
Location : HUM

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Thu Nov 19, 2009 10:08 am

INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT
SKIM
PERKHIDMATAN
TUJUAN PEMBAYARAN SYARAT KELAYAKAN
KADAR
SEBULAN
(RM)
Jururawat
Masyarakat/ Desa
Bidan
Bertugas di Klinik Desa
seluruh Negara. 60.00
Pembantu Perubatan
i. Sebagai galakan kepada anggota
yang terpaksa menjalankan kerja
di luar waktu pejabat bagi
memastikan perkhidmatan
perubatan dan kesihatan sentiasa
diperolehi oleh rakyat.
ii. Kebosanan dan tidak dapat
bersosial dengan masyarakat
kerana perlu sentiasa berada di
dalam kawasan rumah mereka.
Bertugas di Klinik Desa
Sabah dan Sarawak yang
terlibat dengan on-call.
60.00
Sumber:
• Surat Bil. JPA(S) 471/Klt.6/(Cool bertarikh 1 Mac 2004 berkuatkuasa
mulai 1 Mac 2004.
Back to top Go down
http://WWW.YAHOO.COM
Nick
Moderator
Moderator


Libra Rooster
Posts : 766
Points : 856
Reputation : 8
Join date : 2009-05-07
Age : 35
Location : HUM

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Thu Nov 19, 2009 10:22 am

sebagai ppp yg pernah berkerja d kk, tiada pun saya terima elaun sebegitu rupa...scince 2005 untill end of 2008...why?adakah salah pihak pengurusan (DMO) yang tak mengetahui hal sedemikian atau pihak lain yang menguruskannya?yg sepatutnya pihak DMO seharusnya tahu semua pekeliling tersebut...di manakah patut kita rujuk kes-kes seperti ini?
tolong beri pandangan?
Back to top Go down
http://WWW.YAHOO.COM
shinigami
Newbie Forumer
Newbie Forumer


Leo Dog
Posts : 115
Points : 123
Reputation : 0
Join date : 2009-05-08
Age : 34
Location : Miri

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Thu Nov 19, 2009 3:33 pm

apooo amai ddddd,sama meh 2,baru ku nemu bc elaun bk tu
Back to top Go down
aubreysherrod
Moderator
Moderator


Leo Pig
Posts : 1142
Points : 1147
Reputation : 4
Join date : 2009-05-07
Age : 33
Location : LUBOK ANTU

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Thu Nov 19, 2009 4:19 pm

......terlepas pandang dari kita.....
Back to top Go down
brutalz
Newbie Forumer
Newbie Forumer


Virgo Pig
Posts : 147
Points : 150
Reputation : 3
Join date : 2009-09-18
Age : 33
Location : Pesisir Pantai

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Sun Nov 22, 2009 9:25 pm

amai bisi pekeliling tok ka? uji scan pekeliling nyak?
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts : 1070
Points : 1189
Reputation : 0
Join date : 2009-07-14
Age : 32
Location : SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Tue Nov 24, 2009 2:26 pm

amat nda ka~? confused

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
Royale Starex
New Forumer


Sagittarius Dragon
Posts : 49
Points : 70
Reputation : 1
Join date : 2010-01-13
Age : 40
Location : Sarawak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Sun Jan 17, 2010 5:22 pm

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/elaun/Bayaran%20Insentif/Bay_007.htm

Itulah dia punya link.

dalam pekeliling tu kata untuk Klinik Desa.

Tapi tak tau masih terpakai atau tidak sekarang ni.

mungkin saudara Amin Zafri boleh bagi idea.

TQ.
Back to top Go down
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts : 705
Points : 750
Reputation : 8
Join date : 2009-06-21
Age : 34
Location : KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Mon Jan 18, 2010 12:21 pm

enti bc kira manah meh nya..enti ndai munyi udah hapus kine..

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
Royale Starex
New Forumer


Sagittarius Dragon
Posts : 49
Points : 70
Reputation : 1
Join date : 2010-01-13
Age : 40
Location : Sarawak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Mon Jan 18, 2010 12:35 pm

Ada sesetengah tempat mereka dibayar elaun Insentif tersebut, namun diceritakan mereka terpaksa bayar balik. Entah kenapa perkara begitu berlaku.

Tempat seperti Sarikei dan Mukah khabarnya pernah menerima bayaran tersebut, tapi sekarang dah tak dengar beritanya lagi.

Apa sangat RM60.00 tu jika dibandingkan para PPP, JM, Bidan terpaksa duduk 7 hari seminggu kat klinik, 24 sehari.

Rehat pun bilamana ambil cuti dan balik ke kampung halaman, kalau cuti tinggal kat klinik pun terpaksa juga tengok pesakit walaupun dah dinyatakan bahawa kita ni tengah bercuti, bagi masyarakat cuti bermakna kita ni tak duduk kawasan klinik.

Itulah dilema, itulah pengorbanan, mungkin itu jugak adalah perjuangan.
Back to top Go down
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts : 705
Points : 750
Reputation : 8
Join date : 2009-06-21
Age : 34
Location : KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Mon Jan 18, 2010 12:53 pm

benar juak bunyi kata2 ko ya kwn..pa sangat lah Rm60 tu tak sanggup dibayar..sedih betul lah lihat keadaan cam gini..

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
Royale Starex
New Forumer


Sagittarius Dragon
Posts : 49
Points : 70
Reputation : 1
Join date : 2010-01-13
Age : 40
Location : Sarawak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Tue Jan 19, 2010 5:20 pm

polzdscholzd wrote:
benar juak bunyi kata2 ko ya kwn..pa sangat lah Rm60 tu tak sanggup dibayar..sedih betul lah lihat keadaan cam gini..

Yelah Paul. Apa gilak lah RM60.00 yer..Tapi kita nanggalah welfare kitaurang medical tuk kurang gilak lah Paul. Sik tau apa hal. Mun sidak cikgu mudah nar jak sidak yer...backup bagus...ni pandangan dirik Paul.
Back to top Go down
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts : 705
Points : 750
Reputation : 8
Join date : 2009-06-21
Age : 34
Location : KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Tue Jan 19, 2010 8:54 pm

nang benar madah u ya..dak cikgu nang byk kemudahan cdak..sambung blajar pun nyaman..lepas sambung degree terus DG41..kita tok apa lah ada..masih terumbang ambing..

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
Enday85
New Forumer


Gemini Buffalo
Posts : 7
Points : 7
Reputation : 0
Join date : 2009-10-01
Age : 31
Location : KK Pasai Siong

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Thu Jan 21, 2010 9:39 am

Untuk makluman rakan seperjuangan sekalian, kami di DHO sibu ada menerima perkeliling berkenaan perkara ini. menurut surat yang bertarikh 30 oktober 2009, adalah jelas dinyatakan ppp layak mendapat elaun tersebut. Antara kandungan suratyg dpt saya kongsikan adalah;

* Dimaklumkan bahawa Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia (JPA) melalui surat JPA (S) 471/klt.6/(Cool bertarikh 1 mac 2004 telah bersetuju supaya bayaran insentif Luar Waktu Pejabat (BILWP) bagi jururawat masyarakat dan bidan yg bertugas di klinik desa secara berseorangan dipanjangkan kepada;

1. Semua jururawat Masyarakat dan bidan yg bertugas di klinik desa di seluruh negara; dan

2. semua penolong pegawai perubatan yg bertugas di klinik desa di Sabah dan Sarawak yg terlibat dgn tugas-tugas atas panggilan selepas waktu pejabat (On Call)

* Pen peg perubatan yg bertugas di mana-mana fisiliti kesihatan selain drpd klinik desa di Sabah dan Sarawak yg terlibat dengan tugas-tugas atas panggilan adalah tidak layak dibayar BILWP.

Tetapi di dalam surat berkenaan tidak pula dinyatakan jumlah yg akan dibayar seperti yg dinyatakan oleh saudara Nick.
Back to top Go down
Nick
Moderator
Moderator


Libra Rooster
Posts : 766
Points : 856
Reputation : 8
Join date : 2009-05-07
Age : 35
Location : HUM

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Thu Jan 21, 2010 12:51 pm

Pemanjangan Bayaran Insentif Luar Waktu Pejabat Kepada Jururawat Desa Dan Bidan Yang Bertugas Di Klinik Desa







Rujukan : JPA(S)471/Klt.6(Cool bertarikh 1 Mac 2004



Syarat dan Kadar :



Syarat :



Diberikan kepada:-



(i) Semua Jururawat Desa dan Bidan yang bertugas di Klinik Desa di seluruh negara; dan

(ii) Semua Pembantu Perubatan yang bertugas di Klinik Desa di Sabah dan Sarawak yang terlibat dengan tugas-tugas atas panggilan selepas waktu pejabat (on-call).



Kadar:

Sebanyak RM60.00 sebulan



Agensi Terlibat: Kementerian Kesihatan Malaysia

Tarikh Kuat kuasa : 1 Mac 2004


SAUDARA ENDAY85::::::ADAKAH RM60 ITU MAKSUD BAYARAN ELAUN?
KALAU ITU,MMG ADA D NYATAKAN....LAWATI LAMAN WEB YG BERKENAAN..TERIMA KASIH
Back to top Go down
http://WWW.YAHOO.COM
Nick
Moderator
Moderator


Libra Rooster
Posts : 766
Points : 856
Reputation : 8
Join date : 2009-05-07
Age : 35
Location : HUM

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Thu Jan 21, 2010 12:54 pm

SILA BACA PETIKAN UTAMA DAN FAHAM BETUL2.......TERIMA KASIH
Back to top Go down
http://WWW.YAHOO.COM
polzdscholzd
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Gemini Dog
Posts : 705
Points : 750
Reputation : 8
Join date : 2009-06-21
Age : 34
Location : KeNyAlAnG EaRtH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Sun Jan 24, 2010 1:35 pm

..harap2 ada tunggakan enti ya amai bc..

_________________
Be A MasTeR Of YoUr MiNd BeFoRe U BeCoMe A MaStErMiNd
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT   Today at 4:26 am

Back to top Go down
 
INSENTIF LUAR WAKTU PEJABAT
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Waktu dan Jadwal Shalat
» islam memang biadab.
» RATUBAGUS...Bangsawan atau Habib?
» hukum memakai barang bajakan
» Ibadah Hajji boleh dilakukan diluar bulan Zulhijjah. . !

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak :: :: General Forum :: Berita Semasa-
Jump to: