:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak ::

:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak Portal::
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Navigation
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» PPP new website..
Fri Sep 09, 2016 2:12 pm by Jay Amarda

» SELAMAT HARI PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN 2016
Tue Mar 08, 2016 8:38 pm by Jay Amarda

» Pegawai Perubatan di KK/K1M/KKIA
Sat Jan 09, 2016 10:37 pm by Jay Amarda

» MERRY CHRISMAT & HAPPY NEW YEAR 2016
Tue Dec 22, 2015 9:39 am by Jay Amarda

» PENGALAMAM DENGAN PERKHIDMATAN DOKTOR UDARA
Thu Dec 10, 2015 11:41 am by Jay Amarda

» Lastest Update and News for PPP
Thu Dec 10, 2015 8:03 am by Jay Amarda

» PPP BOLEH JADI PEGAWAI PERUBATAN
Sun Jul 19, 2015 8:21 pm by Aisyah98

» DEGREE FOR PPP. APA BIDANG YANG BERKAITAN
Sun Jul 19, 2015 8:18 pm by Aisyah98

» Visual Studio 2010 Free Download Full Version With Crack For Windows 7 64 Bit
Wed Mar 19, 2014 3:42 pm by maddprym

» perkembangan terkini naiktaraf KK Lubok Antu
Thu Oct 10, 2013 8:31 am by Roslan

» Helo...2013
Fri Jul 26, 2013 2:28 am by plus100lewishamiltonamat@

» FAIL MEJA UNTUK SEMUA
Sun Apr 07, 2013 4:02 pm by Amin zafri

» org baru...
Sat Feb 23, 2013 5:32 pm by arm S'h

» SURAT PEKELILING KETUA PENGARAH KESIHATAN MALAYSIA BIL.4/2009 PELAKSAAN PERKHIDMATAN KESIHATAN BERINTEGRASI(BERSEPADU)DI KLINIK KESIHATAN.
Sat Dec 08, 2012 2:02 pm by desmond edward

» PENDAFTARAN PERSATUAN PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN SARAWAK
Tue Nov 06, 2012 10:23 am by Roslan

» Facebook satu lagi cara Yahudi bergerak!!
Wed Oct 24, 2012 1:46 am by anak pisang

» canon EOS 450D
Wed Oct 24, 2012 1:40 am by anak pisang

» TB Drugs Protocol
Wed Oct 24, 2012 1:39 am by anak pisang

» WANITA DAKWA SAKIT KULIT ANGKARA UBAT HOSPITAL.
Wed Oct 24, 2012 1:37 am by anak pisang

» REFERENDUM: MENGKAJI DAN MENJENAMA SEMULA NAMA JAWATAN ‘PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN’ KEPADA SATU NAMA YANG LEBIH SIGNIFIKAN
Wed Oct 24, 2012 1:32 am by anak pisang

Similar topics
Affiliates














Follow us on Twitter


 



Share | 
 

 ini la masyarakat kita.

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
anak pisang
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Taurus Rooster
Posts : 642
Points : 637
Reputation : 2
Join date : 2009-05-21
Age : 35
Location : HQ

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Sat Aug 22, 2009 1:04 am

nic d ngai cuda Hai-o ka
Back to top Go down
bernxrd dst
Newbie Forumer
Newbie Forumer


Libra Buffalo
Posts : 129
Points : 133
Reputation : 0
Join date : 2009-08-01
Age : 31
Location : KK.NANGA MERIRAI KAPIT

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Sat Aug 22, 2009 10:20 am

hehehe... Laughing Laughing ... best amat nti smua utai free. jmat blanja .. ulh mli avanza pndah ila...
Back to top Go down
anak umbong
VIP Forumer
VIP Forumer


Libra Buffalo
Posts : 495
Points : 581
Reputation : 3
Join date : 2009-05-18
Age : 31
Location : KK NANGA ENSIRING,JULAU

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Sat Aug 22, 2009 12:36 pm

MananG UlaK wrote:
hehehe... oke... bisnes babi kampungka , pama ka, rusa ...... d2 7 ringgit sekilo... nti angkat dhnya jual pasr kapet or sibu laku a... abis beli bala cna jual 15 sekilo.. amacam mark... ikan d2 g mar ..nda alah beli... kelalu urg rumah panjai... gau deresa pun ka jual mahal2... bdau cda ya .. bri seleka jak panadol nti cda minta ila
anti dtok,org ngasu..aku tukang panggang,org nyelam ikan,aku mansuh aja...maya dh ba rumah panjai..aku tukang sadong...hahahahaha..smua free....ngauk tuak tuai rumah kediri aku,buat cam rumah sendiri...
Back to top Go down
Jay Amarda
Moderator
Moderator


Libra Dragon
Posts : 631
Points : 724
Reputation : 7
Join date : 2009-04-27
Age : 40
Location : KUCHING SARAWAK

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Sun Aug 23, 2009 1:04 am

Very Happy

_________________
Audio Technician/Project Co-Ordinator
KABAN
Very Happy Pesaka Pemerindang Event Management(PPEvenTM) Very Happy
Back to top Go down
http://panggaupengidupanakiban.blogspot.com/
anak pisang
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Taurus Rooster
Posts : 642
Points : 637
Reputation : 2
Join date : 2009-05-21
Age : 35
Location : HQ

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Sun Aug 23, 2009 3:38 pm

jay abdullah sandi udah letak jawatan nyadi PPP
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts : 1070
Points : 1189
Reputation : 0
Join date : 2009-07-14
Age : 32
Location : SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Sun Aug 23, 2009 6:21 pm

MananG UlaK wrote:
hehehe.... teringat kekadang ada patient datang " bisi ubat pansa utai dik jang " ?............

beri ngau ubat lundung urg paloi bansa nya.
ngasuh makai T. albendazole 400mg ON.

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts : 1070
Points : 1189
Reputation : 0
Join date : 2009-07-14
Age : 32
Location : SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Sun Aug 23, 2009 6:27 pm

tutis wrote:
tp yg pelik... pt tok kadang2 x tau cara makan ubat.. aku padah makan 2 biji 3 kali sehari sampai habis... 1 hari ja dah habis pcm di makan nya>>> affraid

sama jua cerita nya ko ajar org pakai kondom, ada pakai kat tangan la, ada yg sentiasa pakai, tpi masa buat sex dibukanya kondom. da lepas sex, pakai balik.
ada yg masak sup kondom. (difikirnya ubat oral.)

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts : 1070
Points : 1189
Reputation : 0
Join date : 2009-07-14
Age : 32
Location : SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Sun Aug 23, 2009 6:31 pm

MananG UlaK wrote:
FUYOH... ADVANCE NAR JUA KLINIK KO.. BGUS LA MCM YA.. PATIENT MKIN PANDAI... SEIRING DENGAN KEMAJUAN TEKNOLOGI DAN INOVASI.. RAKYAT MKIN MYH KO AKIBAT TERSALAH MAKN UBAT... HAHAHAHA.... alien

makin pandai? makin paloi ada la~
terutamanya yg 'school high-high, stupid not complete' ataupun gol. org 'terlalu pandai' No

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
bernxrd dst
Newbie Forumer
Newbie Forumer


Libra Buffalo
Posts : 129
Points : 133
Reputation : 0
Join date : 2009-08-01
Age : 31
Location : KK.NANGA MERIRAI KAPIT

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Sun Aug 23, 2009 9:31 pm

Rie wrote:
MananG UlaK wrote:
hehehe.... teringat kekadang ada patient datang " bisi ubat pansa utai dik jang " ?............

beri ngau ubat lundung urg paloi bansa nya.
ngasuh makai T. albendazole 400mg ON.

nda kempang ga bknya kbn .. kash ga mda .. tanya jak nama pds dhnya bri ubt naka ke ulh . ktai ka ngdup ukai munuh...
Back to top Go down
Nick
Moderator
Moderator


Libra Rooster
Posts : 766
Points : 856
Reputation : 8
Join date : 2009-05-07
Age : 35
Location : HUM

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Sun Aug 23, 2009 10:50 pm

Rie wrote:
MananG UlaK wrote:
hehehe.... teringat kekadang ada patient datang " bisi ubat pansa utai dik jang " ?............

beri ngau ubat lundung urg paloi bansa nya.
ngasuh makai T. albendazole 400mg ON.

balat ga jako d nya kaban.......biasa lah pts nda nemu...mmg bkanya....even kitai nda jd ppp pun mungkin bkanya ga....cnu ga cda.....
Back to top Go down
http://WWW.YAHOO.COM
Nick
Moderator
Moderator


Libra Rooster
Posts : 766
Points : 856
Reputation : 8
Join date : 2009-05-07
Age : 35
Location : HUM

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Sun Aug 23, 2009 10:51 pm

kitai mtok semadi ga dah masuk medical.........cda kaban belyayan kitai ke bukai kada nda lebih ari nya........ang nganu cda Mad
Back to top Go down
http://WWW.YAHOO.COM
Nick
Moderator
Moderator


Libra Rooster
Posts : 766
Points : 856
Reputation : 8
Join date : 2009-05-07
Age : 35
Location : HUM

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Sun Aug 23, 2009 10:53 pm

Question Question Question Question
Back to top Go down
http://WWW.YAHOO.COM
uluz_boyz
New Forumer


Taurus Rooster
Posts : 18
Points : 17
Reputation : 0
Join date : 2009-05-11
Age : 35
Location : Miri

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Sun Aug 23, 2009 11:23 pm

Rie wrote:
Mayat ditutup daun pisang kerana bapa percaya anaknya tidak mati

KUCHING: Seorang nelayan yang tinggal di Kampung Bako dekat sini mati mengejut di dalam bot ketika berada di laut dalam satu kejadian petang semalam.

Mangsa dikenali sebagai Saparudin Jajol pada waktu itu bersama bapanya Jajol Bujang serta abangnya sebelum meninggal dunia, mengadu panas dan sakit badan dan seterusnya dipercayai tidak bernyawa pada jam 3.30 petang.

Menurut Jajol, anaknya yang berusia dalam lingkungan 30-an, mengalami kejutan apabila terlihat kilat dan disusuli bunyi guruh.

“Anak saya kelihatan terkejut dan mukanya pucat selepas terdengar guruh. Dia mem- beritahu saya badannya panas dan sakit,” katanya ketika ditemui di jeti Kampung Bako.

Apabila tiba di darat, mayat mangsa ditutup dengan daun pisang dan kelapa serta rumput.

Bapa mangsa enggan mendapatkan bantuan daripada paramedik di tempat kejadian, sebaliknya dia dan ahli keluarga serta penduduk kampung yang lain mengerumuni mangsa.

Ditanya adakah kematian itu sudah dimaklumkan kepada polis, Jajol memberitahu anak-nya tidak mati.

Seorang penduduk kampung yang enggan dikenali memberitahu pemberita bahawa Jajol akan menggunakan ‘ilmu’ untuk menghidupkan anaknya yang sudah tidak bernyawa.

sumber: Borneo Post Online, Saturday, August 15th, 2009

ada jugak i terbaca ari tue... pengetahuan seseorang manusia tak sama... pelajaran x sama.... itulah... itu antara salah satu beza manusia dalam dunia nie... byk lagi yg belum ktk tengok... kasihannnn..
Back to top Go down
anak pisang
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Taurus Rooster
Posts : 642
Points : 637
Reputation : 2
Join date : 2009-05-21
Age : 35
Location : HQ

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Mon Aug 24, 2009 12:23 am

bagus
Back to top Go down
anak umbong
VIP Forumer
VIP Forumer


Libra Buffalo
Posts : 495
Points : 581
Reputation : 3
Join date : 2009-05-18
Age : 31
Location : KK NANGA ENSIRING,JULAU

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Thu Aug 27, 2009 11:30 am

kasih ke org yg nda nemu...kitai pun ukai ya perfect....
Back to top Go down
anak pisang
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Taurus Rooster
Posts : 642
Points : 637
Reputation : 2
Join date : 2009-05-21
Age : 35
Location : HQ

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Thu Aug 27, 2009 12:02 pm

nak buat macam mana kalau dah dia mcm tu
Back to top Go down
apai bidah
Newbie Forumer
Newbie Forumer


Taurus Rat
Posts : 184
Points : 186
Reputation : 0
Join date : 2009-05-08
Age : 32
Location : Currently in Bintulu

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Thu Aug 27, 2009 4:27 pm

yes.........tanamkanlah sifat keperihatinan itu dalam hati kita......kerana dengan berbuat kebaikan kita tidak akan rugi walaupun sesaat dalam hidup kita........renungkanlah.........kasih cda ya...what 2 do u r the 1st line enforcement dealing with public....mau tak kena explain jugak...... Smile Smile Smile Smile
Back to top Go down
http://WWW.GOOGLE.COM
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts : 1070
Points : 1189
Reputation : 0
Join date : 2009-07-14
Age : 32
Location : SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Wed Sep 16, 2009 12:18 pm

habat2 ne pun ilmu manusia nadai meh ulih ngidup ke org da parai~ (ka nyadi 'fullmetal alchemist' ka?)

enti ulih pan nyadi zombie meh org nya, baka dlm video clip MJ 'triller' nya, nyu putus lengan maya bejalai.

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: ini la masyarakat kita.   Today at 4:25 am

Back to top Go down
 
ini la masyarakat kita.
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» bagaimanakah cara membentuk masyarakat madani?
» kondisi masyarakat sebelum nabi muhammad diutus
» Pada dasarnya semua manusia lahir muslim
» kenapa banyak TKW kita yang diperkosa di tanah arab?
» makan ayam sembelihan orang kafir

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak :: :: General Forum :: Sembang - Sembang Kosong-
Jump to: