:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak ::

:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak Portal::
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Navigation
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» PPP new website..
Fri Sep 09, 2016 2:12 pm by Jay Amarda

» SELAMAT HARI PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN 2016
Tue Mar 08, 2016 8:38 pm by Jay Amarda

» Pegawai Perubatan di KK/K1M/KKIA
Sat Jan 09, 2016 10:37 pm by Jay Amarda

» MERRY CHRISMAT & HAPPY NEW YEAR 2016
Tue Dec 22, 2015 9:39 am by Jay Amarda

» PENGALAMAM DENGAN PERKHIDMATAN DOKTOR UDARA
Thu Dec 10, 2015 11:41 am by Jay Amarda

» Lastest Update and News for PPP
Thu Dec 10, 2015 8:03 am by Jay Amarda

» PPP BOLEH JADI PEGAWAI PERUBATAN
Sun Jul 19, 2015 8:21 pm by Aisyah98

» DEGREE FOR PPP. APA BIDANG YANG BERKAITAN
Sun Jul 19, 2015 8:18 pm by Aisyah98

» Visual Studio 2010 Free Download Full Version With Crack For Windows 7 64 Bit
Wed Mar 19, 2014 3:42 pm by maddprym

» perkembangan terkini naiktaraf KK Lubok Antu
Thu Oct 10, 2013 8:31 am by Roslan

» Helo...2013
Fri Jul 26, 2013 2:28 am by plus100lewishamiltonamat@

» FAIL MEJA UNTUK SEMUA
Sun Apr 07, 2013 4:02 pm by Amin zafri

» org baru...
Sat Feb 23, 2013 5:32 pm by arm S'h

» SURAT PEKELILING KETUA PENGARAH KESIHATAN MALAYSIA BIL.4/2009 PELAKSAAN PERKHIDMATAN KESIHATAN BERINTEGRASI(BERSEPADU)DI KLINIK KESIHATAN.
Sat Dec 08, 2012 2:02 pm by desmond edward

» PENDAFTARAN PERSATUAN PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN SARAWAK
Tue Nov 06, 2012 10:23 am by Roslan

» Facebook satu lagi cara Yahudi bergerak!!
Wed Oct 24, 2012 1:46 am by anak pisang

» canon EOS 450D
Wed Oct 24, 2012 1:40 am by anak pisang

» TB Drugs Protocol
Wed Oct 24, 2012 1:39 am by anak pisang

» WANITA DAKWA SAKIT KULIT ANGKARA UBAT HOSPITAL.
Wed Oct 24, 2012 1:37 am by anak pisang

» REFERENDUM: MENGKAJI DAN MENJENAMA SEMULA NAMA JAWATAN ‘PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN’ KEPADA SATU NAMA YANG LEBIH SIGNIFIKAN
Wed Oct 24, 2012 1:32 am by anak pisang

Similar topics
Affiliates














Follow us on Twitter


 



Share | 
 

 IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
anak umbong
VIP Forumer
VIP Forumer


Libra Buffalo
Posts : 495
Points : 581
Reputation : 3
Join date : 2009-05-18
Age : 31
Location : KK NANGA ENSIRING,JULAU

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Wed Jul 15, 2009 11:29 pm

Penjawat awam mahu bonus digabung dalam skim perkhidmatan



[url=mailto://][/url]



KUALA LUMPUR: Cuepacs menuntut supaya elemen bonus digabungkan dalam skim perkhidmatan kakitangan awam bagi memastikan ia dibayar setiap tahun.

Pada masa ini, bonus diberi mengikut budi bicara kerajaan berdasarkan kemampuannya tidak seperti sektor swasta yang menjadikannya sebagai amalan tahunan.

Pada waktu yang baik, 1.2 juta penjawat awam menikmati bonus sebulan gaji atau minimum RM1,000.
Kongres itu juga mencadangkan supaya kadar faedah bagi pinjaman perumahan dikurangkan daripada empat peratus pada kadar sekarang kepada satu peratus setiap tahun.

Perkara itu antara beberapa cadangan baru kepada kerajaan sebagai sebahagian daripada kajian semula syarat perkhidmatan kepada penjawat awam dalam satu memorandum yang akan dikemukakan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, tidak lama lagi.

Sumber-sumber Cuepacs memberitahu hari ini bahawa memorandum itu diluluskan pada mesyuarat majlis kongres di Ipoh baru-baru ini juga akan menuntut perubahan bagi bayaran gantian cuti rehat daripada maksimum 150 hari pada masa ini kepada jumlah sebenar cuti tahun yang tidak digunakan yang dikumpul oleh pegawai.

Gantian cuti rehat adalah bayaran tunai bagi cuti tahun yang tidak digunakan yang dikumpul oleh seseorang pegawai sepanjang perkhidmatannya dengan kerajaan.

Satu lagi perubahan besar yang dituntut Cuepacs adalah berhubung pengiraan pencen.

Cuepacs mencadangkan supaya formula pencen yang ada sekarang dibuat berdasarkan gaji pokok terakhir ditukar bagi memasukkan juga semua elaun.

Ini bermakna apabila pengiraan pencen dibuat, semua elaun perumahan, kos hidup, makanan, perjalanan, pemandu, kesusahan dan keraian juga perlu dimasukkan kepada gaji pokok terakhir.
Ceupacs juga menuntut satu faedah baru dalam bentuk cuti tahun bagi menjaga anak yang sakit dengan tempohnya bergantung kepada tempoh keuzuran itu.

Satu lagi faedah baru yang diminta ialah bayaran balik bagi implan gigi dan rawatan mata.

Mengenai pelbagai skim perkhidmatan, Cuepacs menuntut supaya sistem kenaikan matriks digantikan dengan sistem linear dengan tambahan lima kenaikan.

Cuepacs juga mahu skim sub-profesional diwujudkan bagi pemegang diploma.

Sumber-sumber itu berkata, pemimpin Cuepacs begitu optimis bahawa kerajaan akan mempertimbang cadangan mereka dengan fikiran terbuka.

"Kami sedar bahawa cadangan itu, yang jika diterima keseluruhannya, akan meningkatkan kos pentadbiran kerajaan dengan begitu besar tetapi apa yang kami harapkan ialah permintaan kami itu akan dipenuhi secara berperingkat," katanya. - Bernama
Back to top Go down
drhouse
Newbie Forumer
Newbie Forumer


Aries Buffalo
Posts : 118
Points : 116
Reputation : 0
Join date : 2009-05-19
Age : 31
Location : TePi SunGaI BanYak BoyAk...

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Thu Jul 16, 2009 10:31 am

cney oleh tok pok??
Back to top Go down
anak umbong
VIP Forumer
VIP Forumer


Libra Buffalo
Posts : 495
Points : 581
Reputation : 3
Join date : 2009-05-18
Age : 31
Location : KK NANGA ENSIRING,JULAU

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Thu Jul 16, 2009 10:52 am

kat berita harian marek..
Back to top Go down
drhouse
Newbie Forumer
Newbie Forumer


Aries Buffalo
Posts : 118
Points : 116
Reputation : 0
Join date : 2009-05-19
Age : 31
Location : TePi SunGaI BanYak BoyAk...

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Thu Jul 16, 2009 11:04 am

ooo.... bgs berita tok...
harap2 dapat ya...
Back to top Go down
anak umbong
VIP Forumer
VIP Forumer


Libra Buffalo
Posts : 495
Points : 581
Reputation : 3
Join date : 2009-05-18
Age : 31
Location : KK NANGA ENSIRING,JULAU

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Thu Jul 16, 2009 11:05 am

yala..apa cita tek pok? da gbr2 baru tek? share la
Back to top Go down
Jappswell Kitok
Newbie Forumer
Newbie Forumer


Cancer Rat
Posts : 108
Points : 124
Reputation : 0
Join date : 2009-05-22
Age : 44
Location : klinik Kesihatan Lubok Antu,Sri Aman

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Thu Jul 16, 2009 1:37 pm

bagus juga cadangan ia, tapi implimentasinya kelak memang lambat, timbang itu, timbang ini, lastx2, alu sik jadi. tapi ia patut memenuhi tuntutan semua kakitangan awam supaya konsep satu kerajaan dpt dicapai..........
Back to top Go down
anak umbong
VIP Forumer
VIP Forumer


Libra Buffalo
Posts : 495
Points : 581
Reputation : 3
Join date : 2009-05-18
Age : 31
Location : KK NANGA ENSIRING,JULAU

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Thu Jul 16, 2009 1:42 pm

mudah2an la cip...hehehe
Back to top Go down
eddie
Newbie Forumer
Newbie Forumer


Gemini Buffalo
Posts : 148
Points : 148
Reputation : 0
Join date : 2009-05-19
Age : 43
Location : KK Debak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Thu Jul 16, 2009 8:09 pm

Moga apa yang dicadangkan oleh CUEPACS menjadi kenyataan dan diterima baik oleh kerajaan. Steady laki indu cina......
Back to top Go down
blackrider
New Forumer


Posts : 46
Points : 46
Reputation : 0
Join date : 2009-06-27
Location : sibu

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Fri Jul 17, 2009 12:54 am

moga kerajaan setuju. Y?

1.2 juta penjawat awam = 1.2 juta undi!

kerajaan tak nak menang pilihraya seterusnya ke?

hehehe...itu dari sudut politiknya.

yang penting bonus dan apa jua imbuhan adalah penting untuk menampung kos hidup yang kian meningkat.

nak kencing pun kena bayar 20sen. pernah sampai 40sen oi!

then,bila2 masa petrol akan naik semula. sekarang ni,peniaga2 pun dah mula nak naikkan harga barang bila merak mendengar perkhabaran ini. belum apa2 dah diorang nak naik harga.

selain itu dapat mengurangkan penjawat awam berhutang dgn ah long. bank pun senang hati nak terima permohonan pinjaman kita.

bukan maksudny kita ni boros berbelanja. key pointnya KOS SARA HIDUP.

HARAP DILULUSKANLAH....
Back to top Go down
Nick
Moderator
Moderator


Libra Rooster
Posts : 766
Points : 856
Reputation : 8
Join date : 2009-05-07
Age : 35
Location : HUM

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Fri Jul 17, 2009 3:39 am

bagus tuuuuuuuuuuuuu
Back to top Go down
http://WWW.YAHOO.COM
Jappswell Kitok
Newbie Forumer
Newbie Forumer


Cancer Rat
Posts : 108
Points : 124
Reputation : 0
Join date : 2009-05-22
Age : 44
Location : klinik Kesihatan Lubok Antu,Sri Aman

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Fri Jul 17, 2009 10:36 am

oh....ha.... uchak eddy, nama brita nuan, asal dah nak bentang Ekonomi, mulalah kita sibuk sebut tentang bonus...............harapx2 dapat 11/2bln gaji untuk sattle hutang tertunggak. uchak merry adin agik idup u??????????
Back to top Go down
aubreysherrod
Moderator
Moderator


Leo Pig
Posts : 1142
Points : 1147
Reputation : 4
Join date : 2009-05-07
Age : 33
Location : LUBOK ANTU

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Sun Jul 26, 2009 6:51 pm

DAH OK DAH 1 BULAN......JAPP NAK MINTA LEBIH?????? lol! lol! lol!
Back to top Go down
Shinobi_****
New Forumer


Scorpio Rat
Posts : 16
Points : 16
Reputation : 0
Join date : 2009-06-16
Age : 32
Location : Sarawak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Thu Aug 13, 2009 8:37 am

nak menjana pendapatan yang lebih yang bermodalkan RM100....

belum cuba belum tau...

http://jutawanklik.com?a_aid=04488368
Back to top Go down
http://jutawanklik.com?a_aid=04488368
anak pisang
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Taurus Rooster
Posts : 642
Points : 637
Reputation : 2
Join date : 2009-05-21
Age : 35
Location : HQ

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Thu Aug 13, 2009 7:48 pm

nadai ulih kaban
Back to top Go down
Shinobi_****
New Forumer


Scorpio Rat
Posts : 16
Points : 16
Reputation : 0
Join date : 2009-06-16
Age : 32
Location : Sarawak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Thu Aug 13, 2009 11:51 pm

kelak2 ku check gik...
Back to top Go down
http://jutawanklik.com?a_aid=04488368
eddie
Newbie Forumer
Newbie Forumer


Gemini Buffalo
Posts : 148
Points : 148
Reputation : 0
Join date : 2009-05-19
Age : 43
Location : KK Debak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Fri Aug 14, 2009 9:17 pm

Jappswell Kitok wrote:
oh....ha.... uchak eddy, nama brita nuan, asal dah nak bentang Ekonomi, mulalah kita sibuk sebut tentang bonus...............harapx2 dapat 11/2bln gaji untuk sattle hutang tertunggak. uchak merry adin agik idup u??????????
Idup luput menyadi punan tua meri. Arap bs bonus taun tu nyau rangkai amat rekong tu laban ari kemarau.
Back to top Go down
musrgmude
Regular Forumer
Regular Forumer


Aries Dog
Posts : 214
Points : 210
Reputation : 3
Join date : 2009-06-11
Age : 34
Location : KK Sri Aman

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Fri Aug 14, 2009 10:52 pm

Diharapkan kerajaan prihatin dengan kakitangan awam dengan pemberian bonus hujung tahun tok. Rasa2 PM mungkin akan merik...
-3 bulan dah dapat bonus- Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top Go down
Nick
Moderator
Moderator


Libra Rooster
Posts : 766
Points : 856
Reputation : 8
Join date : 2009-05-07
Age : 35
Location : HUM

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Fri Aug 14, 2009 11:08 pm

cheers cheers cheers
Back to top Go down
http://WWW.YAHOO.COM
anak pisang
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Taurus Rooster
Posts : 642
Points : 637
Reputation : 2
Join date : 2009-05-21
Age : 35
Location : HQ

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Sat Aug 15, 2009 1:22 am

yahoooo
Back to top Go down
Deressa
Moderator
Moderator


Cancer Rat
Posts : 1070
Points : 1189
Reputation : 0
Join date : 2009-07-14
Age : 32
Location : SGH

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Sun Aug 16, 2009 11:43 pm

bila tu kunun?

_________________
がりえ しあ
Back to top Go down
aubreysherrod
Moderator
Moderator


Leo Pig
Posts : 1142
Points : 1147
Reputation : 4
Join date : 2009-05-07
Age : 33
Location : LUBOK ANTU

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Thu Aug 27, 2009 5:31 pm

OOOO....BAGUSLA 3 BULAN.....
Back to top Go down
simon blun
Moderator
Moderator


Aquarius Rat
Posts : 173
Points : 294
Reputation : 11
Join date : 2009-05-04
Age : 56
Location : Hospital Umum Sarawak

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Thu Aug 27, 2009 6:02 pm

satu bulan dah cukup dalam kegawatan ekonomi sekarang.Kita harus bersukur dengan apa yang kita perolehi sekarang kalau di banding dengan kawan - kawan yang berkerja sendiri seperti petani, pekebun dll...............
Back to top Go down
aubreysherrod
Moderator
Moderator


Leo Pig
Posts : 1142
Points : 1147
Reputation : 4
Join date : 2009-05-07
Age : 33
Location : LUBOK ANTU

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Thu Aug 27, 2009 6:27 pm

MUN ADA BONUS........KALAU LANGSUNG TAK ADA MACAM TAHUN 2007??????
Back to top Go down
anak umbong
VIP Forumer
VIP Forumer


Libra Buffalo
Posts : 495
Points : 581
Reputation : 3
Join date : 2009-05-18
Age : 31
Location : KK NANGA ENSIRING,JULAU

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Sat Aug 29, 2009 12:38 pm

apa boleh buat la...asal keja ngan ikhlas ja..hek hek...
Back to top Go down
anak pisang
VVIP Forumer
VVIP Forumer


Taurus Rooster
Posts : 642
Points : 637
Reputation : 2
Join date : 2009-05-21
Age : 35
Location : HQ

Health Status
Health Points: 1

PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Sat Aug 29, 2009 1:50 pm

ala tak pa la. janji ikhlas ja kan anak umbung
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM   Today at 4:12 pm

Back to top Go down
 
IMBUHAN BONUS PERKHIDMATAN KAKITANGAN AWAM
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 4Go to page : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» withholding tax
» Capital Redemption Reserve & issue of bonus share
» sbfp request for quotation

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
:: Penolong Pegawai Perubatan Sarawak :: :: Dust Bin :: Dust Bin Forum-
Jump to: